Thursday, June 25, 2020

RAWATLAH HATI KU YA ALLAH

Yg sebenarnya bukanlah mudah utk membuka hati utk menerima dgn ikhlas anak anak tiri ni yg buat masa ni senantiasa ada. Bergolak antara perasaan sendiri atau pun mainan syaitan. Dugaan demi dugaan tetap ada.

Orang lain hanya nampak yg indah indah sahaja tapi strugglenya hanya kami sahaja tau. Family campur ni bukan mudah. Mmg kena give and take dan kita sebagai yg berumur ni senantiasa menerima dan memaafkan ..senantiasa kena hadap apa jua yg mendatang.

Bila hati diserang perasaan tidak puas hati, ada yg tak kena di mata..cepat cepat berzikir LAHAULAWALAQUWWATAILLABILLA

Mengharap sgt pertolongan Allah. Padamkanlah kerisauan, kegelisahan dalam hatiku ini Ya Allah. Bersihkan lah hatiku yg hitam ini yg senantiasa berprasangka. Redhokan lah hati aku utk terima apa jua yg telah Kau rancangkan Ya Allah.

Ikhaskanlah hati ku utk menerima anak anak tiriku walau apa kekurangan mereka..walau apa pun salah tingkah laku mereka. Kuatkan iman aku dan anak anakku Ya Allah bilamana anak anakku berdepan dgn pelbagai cabaran mempunyai abg² berlainain ugama berlainan pendapat, berlainan ideologi mereka.

Cabaran ialah, rasa mcm terkongkong juga dalam rumah sendiri. Apa yg buat, nak cakap semua kena control dan hati² agar tiada hati terasa. 

4 comments:

  1. Semoga Allah permudahkan urusan akak dgn anak2 tiri. Mungkin akak adalah jalan hidayah diorg utk mengenal Allah dan Islam. 😊

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Nor..
    Salam perkenalan dr saya..
    Kehidupan di dunia ini penuh dgn ujian. Allah akan sentiasa uji kita dgn ujian yg sesuai dgn hidup kita. Dan ujian2 itu semuanya adalah dlm batas kemampuan kita sebenarnya. In syaa Allah, Nor mampu laluinya sbb itu Allah pilih Nor. Sentiasa dokan yg trbaik utk keluarga Nor trmasuk anak2 tiri.. Mungkin Nor adalah asbab utk mrk menerima Islam. Ingat, hidayah itu milik Allah, kerja kita adalah memohon utk kita dan utk org2 yg kita sayang.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum k nur..semoga trus kuat n moga permudahkan segala urusan.

    ReplyDelete
  4. salam kak nur.. semoga kak nur tabah dan sabar. semoga allah kurniakan rahmat terus menerus n melimpah ruah. tak dpt imagine ujian kak nur ni.. tak mudaj. hanya mampu mendoakan kak nur dan family.

    kak nur bersabar dan jgn putus asa berdoa dgn allah utk keluarga termasuk anak2 tiri... insya allah semoga terbuka pintu hati mereka utk menerima korang yg berlainan agama dan fahaman dan dpt harmoni. dan lebih baik semoga mereka di beri hidayah aminnn

    ReplyDelete

JUMAAT BARAKAH

Hari Jumaat penuh barakah. Sekolah pagi setiap Isnin dan Jumaat. Selasa Khamis sekolah petang. Adakalanya terlampau banyak utk dibicarakan, ...