Friday, May 8, 2020

THE CHOSEN ONE

19 May 2019

A week after I had her and the doc announced the result of the blood test which came out positive, I broke down and cry myself out during days.
.
When the doc list out all the plan of therapies she must go ...mcm carta..dah lar baru announce the news...terus keluar carta..mmg kepala tak blh nak hadam..masa tu mcm dgr tak dgr..mcm my body is here but my soul is somewhere else.
.
All the cost that will occur for the therapies... I told myself..nampak gayanya tak dptlah bawak anak anak balik Malaysia, looking at the list of expenses.
.
Percaya ini semua adalah hikmah walau very hard to swallow..keep asking Allah..ajarlah hatiku utk redho Ya Allah..ajarlah hatiku utk redho...beritahu diri I am the chosen one..I am the chosen one terimakasih Allah tidak pernah melupakan aku.
.
I picked up my broken pieces..gather myself dan start to work after 2weeks of just delivering Syifa in this world. Dgn rasa nak pitam tp jalan slow2 pakai bengkung moden sbb perut rasa nak barai😅 .
Started to do my marketing all out for my tourism service.
.
To my surprise..rezeki melimpah ruah..for the first time I work and could afford pay the most costly holiday I ever had for my family.
.
Maka nikmat Allah manakah yg kau dustakan?.
.
Anak istimewa itu bukan kesedihan..bkn menyusahkan.
.
Allah pilih mak ayah mereka utk naikkan darjat. Allah pilih mereka kerana mereka istimewa. Allah pilih mereka dan lihat samada mampu atau berjayalah mereka memegang amanah menjaga hadiah dari syurga itu. Bkn mudah tuan puan nak dpt hadiah dari syurga ok.
.
The hell apa org nak ckp..pedulikkan..bkn ko bg aku duit nak bayar therapy ke expenses ke kan..so keep your nasty remark to yourself only..no need to tanya benda yg tak sepatutnya not your own problem pun.
.
And look at this angel...I could only see her sama seperti anak anakku yg lain. Sama nakal sama comel sama cerdik...cuma perlukan extra effort shj for her development.
.
Terimakasih hadir dlm hidup mama..terimakasih sbb ajar mama erti bersyukur..terimakasih sbb ajar mama akan nikmat Allah yg seluas lautan.
.
I look forward for years of adventure with you my dear little love....Anna Syifa, si permata syurga.
.
#annasyifahadiahdarisyurga

No comments:

Post a Comment

JUMAAT BARAKAH

Hari Jumaat penuh barakah. Sekolah pagi setiap Isnin dan Jumaat. Selasa Khamis sekolah petang. Adakalanya terlampau banyak utk dibicarakan, ...